ESG TAKE AWAY – 12/4/21

חדשות מהארץ:

מנכ"ל אסם נסטלה בראיון לגלובס: "  "אני חושב שמתבססת אצל כולנו ההבנה שאם לא נשתנה אז לא בהכרח נתקיים...אנחנו חייבים להשתנות – אי אפשר יהיה להמשיך לשחוט ולחלוב פרות. אם לא נחולל מהפכה מדעית חקלאית תעשייתית לא נוכל באמת להזין את העולם בעוד 100 שנה ואז התחזיות הפסימיות של חלק מהחוקרים יתממשו" .

לכתבה המלאה: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001366767

חדשות מהעולם:

סביבה (E) חברה (S) ממשל תאגידי (G)

חברת ניהול ההשקעות הבינ"ל Invesco התחייבה לשלב שיקולי ESG בכל השקעותיה עד שנת 2023.התחייבות זו הגיעה לאחר הודעה נוספת מצד החברה מוקדם יותר השנה, לפיה היא מצטרפת ליוזמת "Net Zero Asset Management" ובכך מתחייבת שהשקעותיה יהיו מאוזנות פליטות עד שנת 2050 או מוקדם מכך.

לכתבה המלאה: https://ir.invesco.com/investor-relations/press-releases/press-release-details/2021/Invesco-Publishes-2020-Annual-Investment-Stewardship-Report/default.aspx

חברת התעופה  JetBlueהודיעה על מספר יוזמות ברות קיימא, בין היתר- קישור בין בונוסים למנהלי החברה וביצועי הESG  שלה והעמדת יעדי הפחתת פליטות חדשים (כולל יעד להשגת איזון פליטות עד שנת 2040). יוזמות אלו מגיעות לאחר סדרת יעדים נוספים עליהם הכריזה החברה בנושאי גיוון, כולל הכפלת עובדי הנהלה מקרב מיעוטים אתניים וגזעיים, והגדלת כמות הנשים בהנהלה עד שנת 2025.
לכתבה המלאה: https://www.bloomberg.com/press-releases/2021-04-01/jetblue-celebrates-earth-month-by-announcing-meaningful-short-term-actions-to-advance-decarbonization-efforts-and-benefit-its

חברת ניהול ההשקעות הגדולה בעולם, BlackRock, שנתה מתווה אשראי בסך 4.4 מיליארד דולר שהעניקה לחברות, כך שהריבית שהן ישלמו על החוב תהיה קשורה לביצועיהן בשלושה מדדי גיוון וקיימות מרכזיים: אחוזי העובדים האפריקנים-אמריקנים, הלטיניים וההיספנים, אחוז הנשים בהנהלה, וסכום השקעות ברות קיימא שהן מבצעות.
לכתבה המלאה: https://www.wsj.com/articles/blackrock-must-hit-esg-targets-or-pay-more-to-borrow-money-11617769833

חברה (S)

במכתב השנתי שלו למשקיעים, כתב מנכ"ל JP Morgan, ג'יימי דימון, 15 המלצות ל"אמריקה שאחרי המגפה", כולל משכורות גבוהות יותר לעובדים בעלי מיומנות נמוכה, אפשרויות תעסוקה טובות יותר לאנשים עם עבר פלילי, וגישה קלה יותר לשירותי בריאות ורווחה.
לכתבה המלאה: https://reports.jpmorganchase.com/investor-relations/2020/ar-ceo-letters.htm

ענקית הקמעונאות Target הודיעה על התחייבות לגיוון בשרשרת האספקה שלה, עם רכישות של יותר מ2 מיליארד דולר מ500 עסקים של אפריקנים-אמריקנים עד סוף שנת 2025."
לכתבה המלאה: https://corporate.target.com/press/releases/2021/04/target-commits-to-spending-more-than-2-billion-wit

סביבה (E)

ג'ון קרי, האחראי על נושא האקלים בממשל ביידן, עדכן בישיבה השבועית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) כי הנשיא ביידן מתכנן להוציא צו בנוגע לדיווח של חברות בהתבסס על נושאי האקלים. לפי קרי, הפרטים והתזמון עדיין לא ידועים אך לדבריו מהלך זה עלול "לשנות את חלוקת ההון הקיימת, מאחר ובהשקעותיהם משקיעים יבצעו הערכות שלוקחות בחשבון סיכונים ארוכי טווח בהתבסס על משבר האקלים".
לכתבה המלאה: https://finance.yahoo.com/news/climate-risk-disclosure-requirements-spark-223500281.html

הרגולטור שאחראי על נושא הפנסיות בבריטניה איים לנקות בפעולות אכיפה נגד חברות שלא ידווחו בהתאם לTCFD (מסגרת עבודה בינ"ל לדיווח חברות בנושאי סיכונים והזדמנויות הקשורים לאקלים). כזכור, על פי החקיקה האחרונה במדינה, קרנות פנסיה גדולות יידרשו להפיק דוחות שנתיים ע"ב הTCFD.
לכתבה המלאה: https://www.thepensionsregulator.gov.uk/en/document-library/strategy-and-policy/climate-change-strategy

מדינת קליפורניה הודיעה על הקמתו של צוות לייעוץ בנושא דיווח סיכוני אקלים, שיסייע בפיתוח סטנדרטים לגילוי סיכוני אקלים, בהתאם לפרקטיקות המומלצות ברמה הפדרליות והבינלאומיות. לדברי קייט גורדון, יו"ר הצוות: " על כל דולר שאנו מוציאים לצורך הפחתת סיכוני אקלים, אנחנו יכולים לחסוך לפחות 6 דולרים בתגובה לאסונות, כך שהבנה וביצוע התאמות כנגד סיכונים אלו אינם רק מדיניות חכמה – זו האחריות הפיסקלית שלנו""
לכתבה המלאה: http://www.opr.ca.gov/news/2021/04-05.html

הארגונים המרכיבים את "קבוצת האקלים" (The Climate Group) יחד עם ארגון High Level Climate Champions של האו"ם הודיעו על השקתה של תכנית RouteZero ("דרך מאוזנת פליטות") שתייצר יוזמות שונות לקידום התחייבויותם של כלל השחקנים הקשורים לנושא התחבורה בנוגע לאיזון פליטות: מפעלים לייצור רכב, ראשי ערים שיתחייבו לאזורים ללא פליטות, רוכשי רכבים, עסקים וגופי סקטור ציבורי. ע"פ "קבוצת האקלים", תחבורה הנה גורם הולך וגדל בתרומתו לשינוי האקלים, וזירוז המעבר לתחבורה מאוזנת פליטות הוא קריטי בכדי לעמוד ביעדי הסכם פריז, כמו גם לייצור הזדמנויות לעבודות "ירוקות" והשקעות חדשות בתשתיות.
לכתבה המלאה: https://www.theclimategroup.org/our-work/news/routezero-global-platform-launches-raise-ambition-zero-emission-vehicles-ahead-cop26

ענקית הרכב Volvo וחברת הפלדה הגלובלית SSAB הודיעו על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם לצורך פיתוח רכבים המיוצרים מפלדה נטולת דלקים מאובנים (fossil-free steel). הכוונה לפלדה שתיוצר ע"י טכנולוגיה חדשה שתשתמש בחשמל נטול דלקים מאובנים ובמימן. בעוד יצרני רכבים רבים מנסים לקדם את נושא האקלים דרך ייצור רכבים חשמליים, תעשיית הרכב עדיין סובלת מאתגר בשל פליטות גזי חממה דרך שרשרת הייצור, ובעיקר בשל תהליך ייצור הפלדה שהנו אחד הגורמים העיקריים לפליטת פחמן דו חמצני.
לכתבה המלאה: https://www.ssab.com/news/2021/04/volvo-group-and-ssab-to-collaborate-on-the-worlds-first-vehicles-of-fossilfree-steel

בנק אוף אמריקה הודיע על הגדלת ההשקעות שלו ביוזמות עסקיות סביבתיות לכדי 1 טריליון דולר – גידול משמעותי מההתחייבות הקודמת מ2019 להשקעות בסך 300 מיליארד דולר. בנוסף הבנק מרחיב את המימון ממוקד SDG (יעדים ברי קיימא) שלו לכדי 1.5 טריליון דולר עד שנת 2030.
לכתבה המלאה: https://newsroom.bankofamerica.com/content/newsroom/press-releases/2021/04/bank-of-america-increases-environmental-business-initiative-targ.html

חברת Starbucks הודיעה על השקת תכנית Borrow A Cup  ("הלוואת כוס") – יוזמה להפחתת פסולת, המאפשרת ללקוחות לקבל את המשקה שלהם בכוס רב פעמית שניתנת להחזרה. התכנית היא חלק ממימוש התחייבותה של Starbucks להפחתת פסולת בשל שימוש בכוסות חד פעמיות בכ50% עד שנת 2030.
לכתבה המלאה: https://stories.starbucks.com/stories/2021/seattle-starbucks-stores-go-even-greener-this-earth-month-with-new-borrow-a-cup-program/

קבוצת קמעונאיות בגדים וחברות שילוח, וביניהן  Gap, H&M ,Nike, Evergreen, the Mediterranean Shipping Company. התחייבו להימנע מלהשתמש בשליחויות שעוברות בקוטב הצפוני, בשל חששות מפליטות מוגברות וסיכון לחיים הימיים ולמגוון הביולוגי.
לכתבה המלאה: https://www.offshore-energy.biz/msc-doubles-down-on-avoiding-arctic-shipping-routes/