ESG TAKE AWAY – 8.8.21

חדשות מהארץ:

סביבה (E)

בהמשך להצבת היעדים של ישראל להפחתת פליטות גזי חממה כחלק ממחויבותה למאמץ הגלובלי, משרדי הממשלה החליטו לקדם מס פחמן –  מנגנון תמחור פליטות מדלקים מזהמים, וכן אשרו תקציב לתוכנית חומש למעבר לכלכלה דלת פחמן. לפי המנגנון המתוכנן, תמחור הפחמן יחול בשלב הראשון בשנת 2023 על כלל הדלקים המזהמים, ובהמשך גם על פליטות גזי חממה מהטמנת הפסולת וממקורות פליטה אחרים. בנוסף,  ייקבע מנגנון שיקל על המעבר לאנרגיה נקייה עבור השכבות החלשות.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

בסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה נבדקו עמדות הציבור לגבי הטלת מס על כלים חד פעמיים וכלפי משבר האקלים עצמו. ע"פ תוצאות הסקר 60% מהציבור סבורים שהחלטת ליברמן לתמוך במיסוי כלים חד פעמיים הייתה עניינית, ורק 5% טוענים כי משבר האקלים הוא הנושא המטריד אותם ביותר כיום.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

חדשות מהעולם:

סביבה (E)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יחתום בקרוב על צו מנהלי הדורש כי 50% מכלל המכוניות והמשאיות החדשות שימכרו עד סוף העשור יהיו חשמליות, תוך הקפדה על תקני הזיהום שלהן, במטרה לצמצם את המקור הגדול ביותר של הפליטות באמריקה.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

הסנאטור האמריקני שלדון ווייטהאוס האשים את ענף הביטוח במדינה בכך שהוא מספק "גלגל הצלה פיננסי לתעשיות המניעות את הרס כדור הארץ שלנו". הסנאטור הדמוקרטי אמר שהגיע הזמן שתעשיית הביטוח "תתעורר" ותפסיק לתמוך בתעשיית הדלקים המאובנים.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

 Climate Action 100, יוזמת מעורבות המשקיעים ממוקדת האקלים (חברים בה 575 משקיעים המייצגים נכסים בסך 55 טריליון דולר), הכריזה על השקת יוזמה חדשה שמתמקדת באסטרטגיות מעורבות משקיעים להפחתת פחמן ברמת הסקטור. היוזמה תתמקד בסקטורים נבחרים בעלי פלטות גבוהות, ותתחיל ממגזר הפלדה. במהלך החודשים הקרובים היא גם תתמקד בסקטורים של מזון ומשקאות, שירותי חשמל, משאיות וכרייה מגוונת. על פי הארגון, האסטרטגיה החדשה מסמנת את הפעם הראשונה בה נוהל דיאלוג בנוגע לפליטות פחמן ברמת הסקטורים על ידי משקיעים.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

ענקית שירותי הפיננסים האמריקאית MOODY's הכריזה על רכישת חברת RMS המספקת מודלים וניתוחי סיכוני אקלים ואסונות טבע לתחומי ביטוח הרכוש והביטוח העולמי, בעסקה בשווי של כ -2 מיליארד דולר.

 לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

חברת השירותים הפיננסיים הקנדית Scotiabank הודיעה על סגירת ההנפקה של אג"ח הקיימות הראשונה שלה בסך מיליארד דולר. מדובר על העסקה הגדולה מסוגה עד כה על ידי תאגיד פיננסי קנדי.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

פירמת הייעוץ הגלובלית Deloitte הכריזה על השקת תכנית למידת אקלים חדשה לכל 330,000 עובדיה הגלובליים. התוכנית, שפותחה בשיתוף פעולה עם ארגון הWWF, נועדה לגרום לעובדים להעמיק על השפעות שינויי האקלים, ליידע אותם על האופן שבו מגיבה Deloitte למשבר האקלים ולהניע אותם לפעולה בנושא.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

חברת ציוד הכרייה היפנית Komatsu הכריזה על השקת  Komatsu Greenhouse Gas  (GHG) , שיתוף פעולה עם חברות כרייה מובילות, כולל חברות כמו  Rio Tinto, BHP, Codelco and Boliden, שמטרתו להאיץ את פיתוחו של הדור הבא של ציוד ותשתיות כרייה בעלות אפס פליטות.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

יצרנית הנפט והגז האוסטרלית Santos זכתה לביקורת על רכישת מפעילת שדות הנפט Oil Search ב13 מיליארד יורו, וזאת על אף התחייבותה להפוך לחברה מאופסת פליטות עד שנת 2040. המרכז האוסטרלי לאחריות תאגידית כינה את העסקה, שתיצור את אחת מ20 חברות הנפט והגז הגדולות בעולם, "ונדליזם אקלימי ברמה הגבוהה ביותר".

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

ענקית מותגי הצרכנות Procter & Gamble (P&G) הכריזה על הסכם חדש עם חברת Eastman, שמטרתו לסייע בחיסול פסולת פלסטית, הפחתת ההסתמכות על פלסטיק וקידום כלכלה מעגלית. על פי ההסכם החדש, P&G תשתמש בחומרים מפלסטיק ממוחזר של Eastman במוצרים ובאריזות, והחברות ישתפו פעולה בנושא הסברה ויוזמות המתייחסות לתשתיות הדרושות להגדלת שיעורי המחזור הפלסטי.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

ענקית הלוגיסטיקה DHL הכריזה לראשונה על הזמנת 12 מטוסי מטען חשמליים עם פליטות אפסיות. המטוסים צפוי להימסר ל- DHL Express בשנת 2024. DHL הצהירה שהמטוסים הללו יהוו את רשת האקספרס החשמלית הראשונה בעולם.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

חברת הצעצועים העולמית Mattel הכריזה על שורה של יעדי ESG חדשים, כולל ביטול ייצור פסולת וקיצוץ פליטות גזי החממה עד לשנת 2030.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

חברת הלבשת התינוקות והילדים האמריקאית Carter הכריזה על התחייבויות ויוזמות חדשות לקיימות, כולל תכניות לצמצום פליטות ולהגברת השימוש בחומרים ברי קיימא עד סוף העשור. בין התחייבויותיה לשנת 2030 ניתן למצוא שימוש ב100% בדי כותנה ופוליאסטר ברי קיימא, הפחתת פליטות ב25%, שימוש באריזות ברות קיימא וצמצום פלוסת.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

 חברה (S)

ענקית הקמעונאות Target הודיעה כי תשקיע 200 מיליון דולר בתוכנית שתספק חינוך ליותר מ -340,000 עובדים שלה במשרה חלקית ומלאה בארה"ב, מבלי שיצטרכו לנטול חוב עבור זה במהלך ארבע השנים הקרובות.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

 

The French National Contact Point  (NCP), שנוצרה כדי לקדם את כללי ה- OECD בנושאי עסקים וזכויות אדם בצרפת, קראה לענקית הCall Centers  Teleperformance – הצרפתית, לחזק את תהליכי המעורבות של בעלי העניין שלה בכדי להבטיח את זכויות ובטיחות העובדים. קריאה זו מגיעה לאחר שתלונה רשמית הוגשה ל- NCP על ידי איגודים מקומיים ועולמיים, שהאשימו את החברה בתנאי עבודה לא סניטריים במוקדי הטלפונים שלה באפריל 2020, כאשר עובד אחד הגדיר את התנאים כ"לא אנושיים ".

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

קואליציה של בעלי נכסים בסך כולל של 1 מיליון ליש"ט בבריטניה, כולל Nest, Railpen ומועצת הפנסיה של כנסיית אנגליה, התחייבה לקחת בחשבון את נושא המגוון התעסוקתי של מנהל הנכסים בבואה לבחור שותפים חדשים. במסגרת האמנה החדשה לבחינת גיוון בעל נכסים, שאלות הגיוון יהוו חלק מציוני ההערכה הכוללים של מנהלי הקרנות, שיקבלו שאלון שנתי המתייחס לתפיסה, גיוס, תרבות, קידום ומנהיגות בתעשייה.

לכתבה המלאה לחץ.י כאן

נכתב ע"י הדס גייר שפריר