השקעות אחראיות (ESG)

מה זה השקעות אחראיות (ESG)

השקעות אחראיות (ESG) הן אסטרטגיית השקעה פיננסית, אשר מצרפת לשיקולים הפיננסיים המסורתיים, גם שיקולים של ניהול וביצועי חברות בנושאי סביבה (E), חברה (S) וממשל תאגיד(G), ובכך מאפשרות ניהול סיכונים רחב ומדויק יותר, וכן מאפשרות להשקעות להיות מותאמות יותר לעולם הערכים של המשקיעים ללא התפשרות על דרישה לתשואה פיננסית.

בעוד משקיעים חושבים שניתן לייצר אימפקט רק בעולמות ההשקעות הפרטיות (השקעות בסטארט – אפים או במיזמים משני עולם), חשוב לזכור שמרבית כספו של הציבור נמצא דווקא בשוק ההון – שם ניתן לייצר השקעות אימפקט באמצעות השקעות  בשוק הסחיר, בחברות שלא רק שהן מתנהלות תקין מבחינת ESG ,  אלא הן גם בעלות הכנסות ממוצרים ושירותים ברי קיימא, אשר עונים על בעיות עולמיות.

מה היתרונות של השקעות אחראיות (ESG)

כאמור, מרבית הציבור מושקע בשוק ההון, בין אם בצורה אקטיבית ובין אם בצורה פאסיבית (דרך קרנות הפנסיה וקופות הגמל), והוא אינו מודע לכוחו של הכסף לייצר שינוי מהותי בדרך שבה חברות פועלות.

באמצעות ניהול השקעות אחראיות המשקיעים נחשפים לחברות שהן חסינות יותר משתי סיבות. האחת – אסטרטגיית ה ESG בוחנת, לצד האנליזה הפיננסית ה"מסורתית", גורמים נוספים רבים בהתנהלות החברה, עובדה התורמת לניהול סיכונים רחב יותר. השנייה – השקעת אימפקט בחברה ציבורית בוחנת את עסקי החברה מהזווית של המוצר ו/או השירותים שהיא מוכרת, ותכוון את ההשקעות לעבר חברות בעלות הכנסות ממוצרים ושירותים שעונים על בעיות עולמיות, דבר המקנה יתרון מבחינת פוטנציאל הצמיחה של החברה המושקעת.

לכן, משקיעים המעוניינים שכספם יושקע בשוק ההון בדרך שתואמת את ערכיהם ופועלת למען שינוי סביבתי (E) חברתי (S) וממשל תאגידי (G) ללא ויתור על דרישה להשאת רווחים פיננסים, ימצאו את אסטרטגיית הESG כאופציית השקעה רלוונטית עבורם.

Value2  – מומחים להשקעות אחראיות (ESG)

אנחנו ב VALUE2 – הבית להשקעות אחראיות, מספקים פתרונות השקעות בדיוק עבור משקיעים אלו. VALUE2 , שהוקם ע"י בכירים בעלי ניסיון רב שנים מעולמות ההשקעות האחראיות והעולמות הפיננסים, שם לעצמו כחזון להנגיש השקעות המנוהלות תחת אסטרטגיית ESG לסוגים שונים של משקיעים: החל ממוסדיים, דרך משקיעים כשירים ע"פ חוק, וכלה במשקיעים פרטיים מהציבור הרחב.

למי זה מתאים?

פתרונות ההשקעה שלנו מתאימים לכל סוגי המשקיעים: לקוחות פרטיים כשירים ולא כשירים, לצד לקוחות מוסדיים,  ובפרט, לכל מי שמעוניין שכספו יעבוד גם בשבילו וגם בשביל הסביבה והחברה שבה אנו חיים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו עמנו קשר ונשמח לסייע